X

Czego szukasz?

Jak realizować postanowienia noworoczne
14 stycznia 2021|Porady dietetyczne

Jak zrealizować postanowienia noworoczne?

Jak zrealizować postanowienia noworoczne? Jakie były Twoje postanowienia na 2020 rok?

Udało Ci się je zrealizować w 100%?

A może zupełnie z nich zrezygnowałaś/eś?

Bardzo często pod wpływem noworocznych emocji i medialnego nacisku pod tytułem „Nowy rok, nowy/a ja” planujemy cele, których później nie realizujemy.

Dlaczego tak się dzieje?

Jak wytrwać w noworocznych postanowieniach i co zrobić by w tym roku nam się udało?

Odpowiedź na te oraz inne pytania znajdziecie w tekście poniżej.

 

Wyznacz sobie realny cel!

Nie mów sobie, że chcesz schudnąć w tym roku 15 kg! To bardzo odległy cel, który ciężko zrealizować a przede wszystkim sobie zwizualizować. Nie wiadomo, co będziesz robić za pół roku, a co dopiero za rok! Stwórz małe cele, które w dłuższej perspektywie przybliżą Cię do dużego celu. Zaplanuj, że schudniesz najbliższym miesiącu 1,5 kg! Ten cel wydaje się realny? Jest! A w skali roku uzbiera się na minusie kilkanaście kilogramów.

Zastanów się nad motywacją!

Po co chcesz schudnąć?

Znajdź cel który Cię zmotywuje! Wesele przyjaciółki nie jest najlepszym przykładem, szczególne w tych czasach… Wprowadź zmiany dla siebie! Może chcesz schudnąć żeby czuć się ze sobą lepiej? Poprawić swoje zdrowie? Samopoczucie? Poprawić swoje zdolności kulinarne? Nauczyć jeść zdrowo swoje dzieci?  – To jest prawdziwa motywacja!

Stopniowo wprowadzaj zmiany

Nie rzucaj się na głęboką wodę! Wprowadzaj zmiany powoli i systematycznie. Nowy rok – nowy/a Ty?
Nie do końca… W pierwszym tygodniu motywacja sięga zenitu – jesteś w stanie jeść 5 posiłków dziennie, ćwiczyć codziennie a nawet pić koktajle z jarmużu! Ale będziesz tak w stanie cały rok? Zacznij powoli – w pierwszym tygodniu zadbaj o prawidłowe nawodnienie – wypijaj 1,5 l wody w ciągu dnia, w kolejnym zacznij więcej się ruszać – rób 5000 kroków dziennie – wprowadzaj stopniowe i małe zmiany.

Nie musisz zawsze robić wszystkiego na 100%

Nie zawsze jesteśmy w stanie robić wszystko idealnie – jesteśmy tylko ludźmi. Zdarzyło Ci się zjeść  niezdrowy posiłek w ciągu dnia? Do kawy było ciasto? Nie obwiniaj się! Nic się nie stało! Twoja dieta nie musi być idealna – inaczej nie będziesz w stanie jej utrzymać! Pamiętaj, że każdemu zdarza się potknięcie, ważne by wstać i iść dalej. Zwróć uwagę, by 80% tego co jesz czy robisz było zgodne z Twoimi postanowieniami!

Wprowadź plan minimum

A co jeśli mam gorszy dzień? Gdy wracam zmęczony/a po pracy, muszę zrobić obiad a do tego jeszcze pada deszcz! W trudnych chwilach, gdy nie masz na nic siły wprowadź plan minimum – to może być spacer, wieczorna joga czy odpowiednia ilość snu. Zadbaj o to, by się nie poddawać nawet w cięższych momentach. Powoli, ale do przodu!

Skorzystaj z pomocy specjalisty

Jeśli czujesz, że potrzebujesz porady, chcesz, by ktoś wskazał Ci którą drogą iść lub pomógł w dążeniu do celu – skontaktuj się z dietetykiem , który ułoży dla Ciebie jadłospis dostosowany do Twoich potrzeb i preferencji. Pamiętaj, że dieta nie musi być czymś nieprzyjemnym 🙂

Powodzenia w dążeniu do zamierzonych celów!

Aleksandra Kliś
Aleksandra Kliś

Aleksandra Kliś (IG: podwojny_apetyt)

Dietetyk kliniczny 👩🏻‍⚕️

Zmieniam życie na smaczniejsze i zdrowsze 🥕

Pasjonatka gotowania i kuchni świata 🌎

Udostępnij!

Sprawdź również
stół wigilijny
12 grudnia 2020|Porady dietetyczne

Jak spróbować wszystkich 12 potraw wigilijnych, nie przejadając się?

Jak spróbować wszystkich 12 potraw wigilijnych, nie przejadając się? Cały rok czekamy na te kilka dni… 12 potraw wigilijnych, pachnąca …

Przejdź do wpisu
Pozwólcie dzieciom gotować
7 września 2017|Kulinaria

Pozwólcie dzieciom gotować!

Nie wyganiajcie waszych pociech z kuchni. Gotowanie to najprostszy sposób by nauczyć je przydatnych w życiu umiejętności.

Przejdź do wpisu
18 listopada 2016|Kulinaria

Ostatnia chwila na grilla

Ostatnia chwila na grilla  Czas na grilla Nie tak dawno, na blogu poruszałem temat kociołkowych dań z ogniska. Do tej …

Przejdź do wpisu