menu

Jak leczyć skutki kaca?

Jak leczyć skutki kaca?

 

Każdemu z nas zdarzyło się „zabalować’, wiadomo ludzka rzecz. Niestety często skutki są opłakane: ból głowy, wymioty, nadwrażliwość na światło i dźwięk. Wiele osób uważa, że tzw. „syndrom dnia następnego” to najgorsze co w życiu może się przytrafić.

 

Na rynku pojawiło się już sporo preparatów na kaca, ale skutki tego syndromu można również leczyć domowymi sposobami.

 

Najważniejsze to wiedzieć czym jest KAC. W najprostszych słowach jest on wynikiem ustania narkotycznego działania alkoholu etylowego na ośrodkowy układ nerwowy. Towarzyszą temu niedobory elektrolitów (odwodnienie), obniżenie poziomu potasu, wapnia, fosforanów i magnezu. Częstym objawem jest także obniżenie poziomu glukozy (hipoglikemia). Te wszystkie składowe sprawiają, że po spożyciu większej ilości alkoholu czujemy się podle.

 

No dobrze! Zatem jak leczyć skutki kaca?

 

Jest kilka ludowych sposobów 😉

  1. Podobno najlepsza na kaca jest PRACA…Nie ma na to naukowych dowodów, ale nie polecam tego rozwiązania. Przy ogólnym osłabieniu, odwodnieniu i zawrotach głowy praca staje się prawdziwym koszmarem. Co prawda pozwala zapomnieć o strasznych skutkach nadmiernego balowania, ale pracownik w takim stanie jest zagrożeniem dla siebie i otoczenia.

 

  1. Lecz się tym, czym się zatrułeś, rozwiązanie najgorsze. Nie dość, że następnego dnia nie możemy patrzeć na alkohol, to w myśl tej zasady wpadlibyśmy w zaklęty krąg picia. Zakończony zapewne w szpitalu lub gorzej. W tej samej kategorii można zmieścić „Piwo z rana jak śmietana” I dont think so.
  2. Nie dopuszczaj do kaca w domyśle nie przestawaj pić…Jak wyżej.

 

Tak już na poważnie. Jeżeli zdarzyło nam się odrobinkę przesadzić, polecam tych kilka sprawdzonych domowych sposobów.

 

 

  1. Woda

 

Alkohol to napój moczopędny, co w rezultacie przy nadmiernym spożyciu  może prowadzić do odwodnienia. Dlatego dobrze jest w trakcie imprezy popijać wodę, nawet małymi łyczkami. Przed położeniem się spać należy wypić szklankę wody. Dobrze jest także postawić sobie przy łóżku wodę do picia, na wypadek pobudki.

 

 

  1. Zakwas burczany

 

Jednym z moich ulubionych sposobów na kaca jest zakwas buraczany. Może nie jest on najłatwiej dostępny ale można go tanim kosztem wcześniej przygotować. Przepis TU (link). Uzupełnia niedobór witamin i mikroelementów oraz korzystnie wpływa na proces detoksykacji. Skutecznie gasi pragnienie.

 

 

  1. Sok z kiszonej kapusty

 

Naturalny probiotyk. Źródło witamin i składników mineralnych (zwłaszcza wit. C i B, a także potasu, wapnia i żelaza). Dodatkowo skutecznie gasi pragnienie.

 

 

  1. Sok z ogórków kiszonych

 

Skład bardzo podobny do soku z kiszonej kapusty. Warto pozostawić wodę z ogórków kiszonych i przechowywać w szklanym naczyniu w lodówce. Naturalny probiotyk, uzupełnia poziom sodu i elektrolitów

 

 

  1. Sok owocowy

 

Tak jak pisałem wcześniej, nadmierne spożycie alkoholu objawia się także obniżeniem poziomu glukozy (hipoglikemia). Dlatego warto sięgnąć po naturalne źródło fruktozy, czyli cukru prostego, który daje natychmiastowego kopa i przyspiesza metabolizm.

 

 

  1. Sok pomidorowy

 

Jest źródłem przeciwutleniaczy i potasu. Ponadto pomidory zawierają fruktozę i wit. C, która wspiera pracę wątroby. Dodatkowo sok pomidorowy gasi pragnienie i odżywia organizm.

 

 

  1. Napój ze szpinaku i bananów

 

Te składniki naszpikowane są potasem, czyli ważnym elektrolitem. Jeżeli masz problem z przełykaniem polecam smoothie. Przepis na napój na bazie tych składników znajdziesz TU (link)

 

Jeżeli chcecie połączyć siły większości tych składników w jednym napoju, polecam przepis Grześka – link .

 

Mam nadzieję, że mój poradnik „Jak leczyć skutki kaca?” okaże się pomocny. Nie tylko po nowym roku ale za każdym razem, kiedy trochę przesadzicie 😊

 

Trzymajcie się 😊

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. akceptuję